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Documentation d'artistes diplômés de l'EESAB. 2011 - 2016

Camille Tan

Terrils, 2016

Granit (type Louvigné), marbres, dimensions variables, 2015-2016 - Production 40mcube composition #1 - (3 modules / marbre blanc ) - 65(l) x57(L) x 56(h) composition #2 - (3 modules / bloc granit poli) - 70(l) x 55(L) x 45(h)
Vues de l'exposition Rendez-vous à Saint-Briac sur mer, Parcours d'art contemporain, Château du Nessay, Bretagne France - (Avec Florent Gilbert, Guillaume Gouérou, Camille Tan, Lauren Tortil et Victor Vialles) - Commissariat 40mcube.

Heaps, 2016

Granite (from Louvigné), marble, variable dimensions, 2015-2016 - Production 40mcube - composition #1 - (3 modules / white marble ) - 65(l) x57(L) x 56(h) composition #2 - (3 modules / polish granit block) - 70(l) x 55(L) x 45(h)
Exhibition view Rendez-vous à Saint-Briac sur mer, Parcours d'art contemporain, nessay Castle, Brittany France - (with Florent Gilbert, Guillaume Gouérou, Lauren Tortil and Victor Vialles) - Curator 40mcube.

Terrils, 2016

Terrils - granite, white marble
Vues d'atelier

Heaps, 2016

Heaps - granite, white marble
Workspace views

 

De la montagne au bloc, de la poussière au terril. Taillées dans le granit, ces sculptures découlent d’une soustraction de matière rappelant les procédés d’excavation du sol qui forment les terrils. Ce travail vient déjouer le temps en modifiant le stade de vie de la matière, de l’objet, en altérant son état. Les processus employés révèlent une forme figée d’érosion artificielle.

From the mountain to the stone block, from the dust to the heap. Cut in granite, these sculptures result from a removal of matter reminding the soil excavation process leading to heap formations. This work thwarts the notion of time by modifying the life stage of the matter, of the object by altering its state. The processes used reveal a kind of static artificial erosion.